кафедра меңгерушісі
Философия докторы (PhD)
қауымдастырылған профессор
Телефон: +7 (72 12) 35-11-91
E-mail: kpcio@mail.ru
Карбышев көшесі, 7, № 11 ғимарат
Facebook Instagram
Арнайы және инклюзивті білім беру кафедрасы дефектология және инклюзивті білім беру саласындағы мамандарды дайындайды. Кафедра бакалавриат және магистратура бағдарламаларын ұсынады.
Кафедра студенттері келесі траекториялар бойынша оқуға мүмкіндігі бар: «Дефектология», «Арнайы және инклюзивті білім беру», «Логопедия», магистранттар кафедрасы: «Дефектология», «Арнайы және инклюзивті білім беру», «Логопедия» (2 жыл); «Арнайы педагогика» бағыты (бейіні) «Логопедия» (1 жыл).
Оқу бағдарламасына «Арнайы педагогика», «Инклюзивті білім беру», «Логопедия негіздері», «Арнайы психология», «Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға арналған психологиялық-диагностикалық әдіснамалар» сияқты өзекті пәндер кіреді. Студенттер арнайы педагогика және инклюзивті білім беру саласында білім алады.
Кафедра түлектері арнайы және инклюзивті сыныптары бар мектептер мен балабақшаларда, түзету мектептерінде, оңалту орталықтарында дефектологтар ретінде жұмыс істей алады, колледждерде, біліктілікті арттыру институттарында, университеттерде сабақ беріп қана қоймай, ғылыми-зерттеу қызметімен айналыса алады.
Кафедра университеттің арнайы және инклюзивті білім беру жөніндегі ресурстық орталығының жұмысын қамтамасыз етеді. Оның жұмысына кафедраның студенттері мен магистранттары белсенді қатысады.
Кафедраның ғылыми қызығушылықтары дамып жатқан инклюзивті орта үшін, жаңа формациядағы болашақ мұғалімдерді, кәсіби даярлау мәселелерін зерттеумен байланысты.
Даталар мен фактілер
Тарихы:
Кафедра 1984 жылы Қарағанды педагогикалық институтында Қазақстан бойынша дефектолог мамандарды даярлауда екінші кезекте құрылған. Кейін дефектология факультеті деңгейіне дейін кеңейтілді. Олигофренопедагогика кафедрасының алғашқы меңгерушісі және негізін қалаушы ХЖМ ҒА академигі, профессор, психология ғылымдарының докторы Намазбаева Ж.И. Әр жылдар ішінде кафедраны басқарған жетекші ғалымдар: м.ғ.к., доцент Дуплякин А.Г.; м.ғ.к., доцент Шишканов В.В.; п.ғ.к. Ахтаева М., м.ғ.к. Киспаева Ж.Қ., Красникова Н.А.; г.ғ.к., профессор Джусупов С.И.; м.ғ.к., профессор Ахметова Н.Ш., п.ғ.к. Колесникова Л.В.; м.ғ.д., профессор Тебенова Қ.С.; б.ғ.к., қауымдаст. профессор Алшынбекова Г.Қ. 2022 жылдан PhD, қауымдаст. профессор Рымханова А.Р. басқарады.
2005 жылдан бастап Дефектология білім беру бағдарламасы бойынша магистратура ашылды.
2021 жылдан бастап университеттің ерекше білім беру қажеттіліктері бар білім алушыларын қолдау жөніндегі құрылымдық бөлімшесі ретінде Инклюзивті білім берудің Ресурстық орталығы ашылды. Сондай-ақ, Ресурстық орталық өңірдегі инклюзивті практиканы ғылыми-әдістемелік сүйемелдеуді ісін жүзеге асырады және түзету-білім беру қызметтерін көрсетеді.
2022 жылдан бастап бакалавриатта Арнайы педагогика білім беру бағдарламасы ашылды.
2023 жылдан магистратурада Логопедия білім беру бағдарламасы ашылды.
Оқытушылар:
Кафедраның ПОҚ отыздан астам оқытушылардан ғылым докторларынан, кандидаттарынан, философия докторларынан және ғылым магистрлерінен тұрады. Олардың ішінде Жоғары оқу орнының үздік оқытушысы республикалық атағының иегерлері, түрлі академиялардың академигі және корреспондент-мүшелері, атаулы сыйлықтар мен стипендиялардың иегерлері бар.
Білім алушылар:
Білім беру бағдарламалары бойынша студенттердің контингенті тұрақты өсу үрдісіне ие. Студенттер арасында Қазақстанның түрлі облыстарының өкілдері мен Өзбекстан, Моңғолия азаматтары білім алады.
Жұмысқа орналастыру:
Білім беру бағдарламалары бойынша түлектердің жұмысқа орналасу көрсеткіші жыл сайын 70%-дан 82%-ға дейін құрайды, бұл кадрларға деген тұрақты сұраныстың барлығын көрсетеді.
Аккредиттеу және көшбасшылық:
Кафедра бағдарламалары ұлттық рейтингтерде лайықты орындарға ие:
БСҚТА:
5B010500/6B01901-Дефектология-2 орын (100%-дың 57%-ы);
7М01902101-Дефектология-2 орын (100%-дың 99%-ы);
Атамекен ҰКП:
5B010500/6B01901, 7М01901- Дефектология - 15 ЖОО арасында тізімдегі 2-орын.
Жобалар:
Кафедра оқытушылары ғылыми-зерттеу және ғылыми-практикалық жобаларды іске асыруға белсенді қатысады:
TEMPUS IV Әлеуметтік қызметкерлерді даярлау бойынша білім беру бағдарламаларын кәсібилендіру Халықаралық жобасы (Туғанбекова К.М., Тебенова К. С.).
ҚР БҒМ ГҚ: АР05134666 Инклюзивті білім беру жағдайындағы кәсіби қызметке педагог кадрларды даярлау (А.Р. Рымханова, АҒҚ).
ҚР БҒМ ГҚ: АР08856309 Инклюзивті білім беру шеңберінде студенттердің волонтерлік қызметін ғылыми-әдістемелік сүйемелдеу (Рымханова А.Р., ЖҒҚ).
ҚР БҒМ ГҚ: АР19678524 Арнайы және инклюзивті білім беру жағдайларында аутистік спектрлі бұзылыстары аралас бұзылулармен асқынған балаларды әлеуметтендіру үдерісін модельдеу (Рымханова А.Р., жетекші; Рахметова А.М., Боброва В.В., Сакаева А.Н., Яковенко И.В.).
Ғылымды университет ішілік қаржыландыру:
Жоғары оқу орындары студенттерінің медициналық-құқықтық сауаттылығын қалыптастыру елдің кадрлық ресурсының сапасын арттыру факторы ретінде
(Инклюзивті және арнайы білім беру ресурстық орталығы мысалында) (Рымханова А.Р., жетекші; Тебенова К.С., Аманжолова Б.А., Жусупбекова З.Д., Аманбекова А.Б.).
Жас ғалымдардың жұмысын университет ішілік қаржыландыру:
Саламатты ұрпақ өсірудің шарты болашақ ата-ананың сауаттылығы (Жусупбекова З.Д., жетекші).
Арт-шеберхана білім алуда ерекше қажеттіліктері бар балаларды әлеуметтендірудің инновациялық формасы ретінде (Аринова К.Н., жетекші).
Орта және арнайы білім беру мекемелерімен жүзеге асырылып жатқан бастамашыл жобалар:
Тәжірибедегі педагог кадрларды инклюзия жағдайындағы қызметке даярлау (Рымханова А. Р., Алшинбаева С. Ж., Олексюк З. Я., Ашимханова Г. С., Кударинова Г. С., Жүсіпбекова З. Д.)
Бүгін, ертең және әрқашан: ЕБАҚ бар балаларға сапалы білім алу құқығын іске асырудың психологиялық-педагогикалық шарттары (Боброва В. В., Алшынбекова г. К., Рахметова А. М.)
Арнайы мектеп-интернат жағдаында аутистік спектрлі бұзылыстары бар балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау (Рымханова А.Р., Садвакасова Н.А., Бекмаганбетова А.К.)
Серіктестер:
Батыс Австралия Университеті (Австралия).
Адам Мицкевич Университеті, Познань (Польша).
Новосібір білім беру қызметкерлерінің біліктілігін арттыру және қайта даярлау институты (Ресей).
Inclusive practices International associationfor Community Development (Грузия) мүшесі.
Әулие Кирилл және Мефодий университеті (Словакия).
Томск мемлекеттік педагогикалық университеті (Ресей).
М.Танк атындағы Беларусь мемлекеттік педагогикалық университеті (Беларусь Республикасы).
Қазан федералды университеті (Ресей, Татарстан).
Мәскеу мемлекеттік психологиялық-педагогикалық университеті (Ресей).
Білім беру бағдарламалары:
6В01901 Дефектология: бакалавриат. Бағдарламаның мақсаты жалпы, арнайы және инклюзивті білім беру жүйесінде түзету-педагогикалық қызметті жүзеге асыруда іргелі білімі мен зерттеу дағдылары қалыптасқан дефектологтарды/арнайы педагогтарды кәсіби даярлау.
Түлектер дефектолог, сонымен қатар, логопед, олигофренопедагог, сурдопедагог, тифлопедагог біліктілігін алады.
Кәсіптік қызмет саласы мен объектілері: арнаулы (түзету) мектептер, арнаулы сыныптары бар жалпы білім беретін мектептер, инклюзивті жағдайлары бар сыныптар, Оңалту орталықтары, түзету кабинеттері, мектепке дейінгі және мектеп мекемелері жанындағы логопедиялық пункттер, психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар болып табылады.
6B01902 Арнайы педагогика: бакалавриат. Бағдарламаның мақсаты арнайы және инклюзивті білім беру жүйесінде түзету-педагогикалық қызметті жүзеге асыруға қажет іргелі білімі мен зерттеу дағдылары бар арнайы педагог мамандарды кәсіби даярлау. Түлектер арнайы педагог (дефектолог-мұғалім, дефектолог, логопед-мұғалім, логопед), minor- педагог-ассистент біліктілігін алады.
Кәсіптік қызмет саласы: арнайы және инклюзивті сыныптары бар жалпы білім беретін мектептер; арнайы және инклюзивті топтары бар балабақшалар; арнайы (түзету) мектептер; Оңалту орталықтары; түзету кабинеттері; инклюзивті білім беруді қолдау кабинеттері; мектепке дейінгі және мектеп мекемелері жанындағы логопедтік пункттер; психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар болып табылады.
7М01901 Дефектология: магистратура. Бағдарламаның мақсаты арнайы педагогика саласында іргелі және қолданбалы білімі бар, түзету-педагогикалық және басқару қызметін жүзеге асыруға қабілетті магистрлерді даярлау.
Берілетін академиялық дәрежесі: Дефектология ББ бойынша педагогика ғылымдарының магистрі.
Кәсіптік қызмет саласы мен объектілері: орта, арнаулы орта және жоғары білім беру ұйымдары, мектепке дейінгі және мектеп деңгейлеріндегі түзету білім беру ұйымдары, біліктілікті арттыру институттары және білім департаменттерінде жетекші маман қызметтерін атқара алады.
7М01902 Логопедия: магистратура. Бағдарламаның мақсаты - арнайы педагогика саласында іргелі және қолданбалы білімі бар, түзету-педагогикалық және басқару қызметін жүзеге асыруға қабілетті магистрлерді даярлау.
Берілетін академиялық дәрежесі: Логопедия ББ бойынша педагогика ғылымдарының магистрі.
Кәсіптік қызмет саласы мен объектілері: орта, арнаулы орта және жоғары білім беру ұйымдары, мектепке дейінгі және мектеп деңгейлеріндегі түзету білім беру ұйымдары, біліктілікті арттыру институттары және білім департаменттерінде жетекші маман қызметтерін атқара алады.
Мұғалімдер профильдері
Алшынбекова Г.К.